måndag 27 februari 2012

Match 4 Fancy Fanatic 2012

Så nu två dagar senare så ska jag ta mig an finalmatchen i skrift.

Det visade sig att jag efter ett lyckat gruppspel hade tagit mig så bra till att jag hade chansen att på eget grepp ta hem turnerings segern.
Spännande! Tur man va rätt på lyran vid det här laget så det där med nerver och så vidare va som bortblåst.

Jag fick i alla fall möta en mycket trevlig herre vid namn Victor.

Det skakas hand, slår tärning vem som ska dra missions i den magiska lådan och det visar sig jag välje mission och Victor får börja.
Det blir i alla fall Vortex missionet. En liten blast Vortex som glider omkring 1 d6 tum per match runda.

Victor spelar Imperial guard med en massiv mängd infanteriseter.

Hq command squad med mortar och master vox

Primaris psyker

2 x 10 veteran enheter med varsin lascannon
2 x 10 veteraner i chimera 3x meltagun

Infantry platoon hq
20 infantry missile lanunchers

2x3 mortar teams

10 rough riders med 2x grenade launcher

Punisher med Pask i och heavy bolter spons och i fronten

Jag tror det va allt som han hade.

I alla fall så är det quarters som deployment och Victor börjar matchen efter båda sidor ställt upp

Runda ett så droppas det mortar round på mortar round mitt i huvudet på min stora enhet infanterister med en primaris psyker i. Allt utom 5 modeller dör.

Min runda ett så skjuter min leman russ ett monsterskott som landar mitt i en stor enhet infanteriseter (gick inte att missa så mycket infanteri va det) och en stor mängd dör trots att dom står i cover. Victors tärningar är INTE med honom den rundan.

Lite avvaktande första tur då jag står still med allt utom en chimera och en devildog. Victor likaså förrutom sin Punisher som närmar sig.

Tur två och Victor fortsätter bombardera min skyttelinje med varierade resultat. En Hydra åker på crew shaken och lite mer infanteri dör.
Min tur två så dyker Marbo och en sentinell upp. Marbo dödar 5 av 6 mortar teams med sen härliga hemmagjorda bensinbomb och sentinellen gör det sentineller gör bäst: låser upp ett HQ i närstrid.
Mer skytte från min sida och 2 enheter lägger benen på ryggen och springer härligt nog närmare min upplåsta sentinell (dvs får inte ralla iom inom 6" från den)

Turerna flyter på och efter runda 4 så kommer Dea förbi och frågar hur det står till match mässigt och då är det en stor stor seger från min sida. Just då i alla fall....

Vi fortstätter spela och jag kör mer al in än spelar taktiskt vilket gör att vi måste räkan rätt noga för att få till det hela. Hade jag tappat 2 enheter till så hade jag gått miste om turnerings segern.
Jag vann.. vann!!!! Wohooooo!! Va jag INTE riktigt med på men fan så härligt med en fin fin buckla.
Nu kan man lägga av.. eller .. ja..   aja ska alltid spela full från och med nu tror jag bestämt.

Sjukt trevlig turnering och inte enbart för man fick vinna den. Gjorde inte ont att det blev så men ja.. längtar tills nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar